2 for the price of one

5 August 2011

Inspiration board 203 is up on the Color Combos Galore site. Look at them, aren't they gorgeous.
Combo 203 est sur le site . J'adore ces couleurs tellement que j'ai fait 2 pages. Le challenge était d'utiliser du calque ou autre élément transparent.

I started making one layout and felt inspired to make another. Yes 2 layouts! This week's challenge was to use vellum or incorporate a translucent element. In both layouts I used vellum but in two different ways. 
In the first one I layered three layers of vellum which I had punched out with a scallop punch. I also added translucent pearls. I was also inspired by the sea grass and I decided to add  some thread. Some acrylic paint just to add some "DUNE GRASS" colour.
Dans cette première page j'ai utilisé du calque que j'ai décopé avec une perforatrice. J'ai aussi été inspirée par les herbes que j'ai représenté par du fil. Un peu de couleur acrylic pour la couleur DUNE GRASS et voilà.
 This layout is a little more graphic. I used my nestabilities as template and cut out the shapes with a exacto knife. I then added some embossed vellum underneath for the translucent element.
Ici j'ai aussi opté pour le calque mais je l'ai embossé. J'ai utilisé mes nestabilities comme patron pour les formes que j'ai découpé avec un cutter. Le résultat est plus graphique mais j'aime aussi.
Thank you for looking and go and have a look on the CCG site as the other DT girls have really made some stunning layouts.
Allez faire un tour sur le site CCG car les autres filles du DT ont fait des merveilles!!!

8 comments :

Karen said...

These are both stunning Lilith. I love the way you embossed the vellum. Have a wonderful weekend!! :)

Tina said...

{love} these Lilith. I am soo diggin your design style.

steph said...

Roooh!!!c'est trop beau!!!! j'suis fan!!!bzou

maryse said...

De retour de vacances, je découvre toutes les merveilles que tu as faites en juillet!

quel talent!

bravo!

emma_scrap said...

Encore de superbes pages! J'adore!!!

scrapfatima said...

superbe page
j'aime beaucoup
bizzzzzzzzzzz

Pam said...

Beautiful!! I love them both!!

Pauline Dehouck said...

Rhoooo là, je flashe totalement ! J'adore le combo, la mise en page !! Lilith, gros coup de coeur pour ces deux réas !!

Theme by: Pish and Posh Designs